@kemiaokosan

Sok szeretettel látlak a @kemiaokosan hivatalos weboldalán, ahol hasznos bejegyzéseket és online tananyagokat találhatsz az általános iskolai tartalmakon át a középiskolai anyagokon keresztül az egyetemiekig. Az itt megjelenő tudástárat hosszú évek tapasztalata alapján alakítottam ki azzal a céllal, hogy mindenkinek elérhetően és hasznosan el lehessen magyarázni a kémiai anyagokat.

Hiszem, hogy a tudás mindenkinek a javára válik, és soha nem késő elkezdeni új dolgokat tanulni, legyen valaki idős vagy fiatal, kezdő vagy haladó. Nem szeretem a régi elcsépelt módszerek használatát, illetve a hierarchikus viszony fenntartását sem.

Kinek ajánlott az oldal?

 

Az oldalt leginkább a kémiával foglalkozni akaró általános iskolás/középiskolás/egyetemista tanulóknak ajánlom illetve azoknak, akiknek nehézségeik vannak a kémiával, de mindenkinek hasznára válhat az ismeretanyag. Kémia tanárok, nevelők, de akár a szakemberek is találhatnak egy-két hasznos ötletet, amelyet fel tudnak használni. Az itt megtalálható tanulást segítő módszerek megkönnyíthetik a prezentálást, illetve segíthetnek a munkahelyen és vállalkozásokban is.Az átlagember is találhat azonban olyan dolgokat, amelyekkel fejlesztheti a tudását. Szentül hiszem azt, hogy a kémia egy mélyen alul értékelt tudomány jelenleg Magyarországon, ezen szeretnék változtatni amennyire erőmből és lehetőségeimből telik

Milyen anyagokat találhatsz az oldalon?

 

Az oldal elsősorban kémiával kapcsolatos anyagokat tartalmaz a szerves kémiától, a szervetlenen át az általános kémiáig. A tananyagok folyamatosan frissülnek, épülnek, szépülnek. 🙂
Az anyagok prezi formátumban, videóként és pptx formátumban találhatóak meg az oldalon, ezekkel végzem a korrepetálásokat is. Az anyagok 100%-át magam készítem, így az anyagok elkészülése időt vesz igénybe. Kérlek téged, amennyiben szeretnél valamit felhasználni jelölj meg forrásként, amennyiben segíthetek a projektben, pedig keress meg.

Gyerekként volt egy álmom: tanítani szerettem volna, látni az emberek arcán azt a sugárzó energiát(nem, nem a boldogságot), amit a tudás ereje nyújt. Ezt azonban nem volt lehetőségem megtenni, nem tagadom az akkori helyzet letompította lelkesedésem, megtörnie azonban nem sikerült, csak a dolgokat odázta el…..

Az én tanítási módszerem hűen tükrözi azt, aki vagyok: nincs rossz kérdés, csak hibás válasz. Ha kell a falat is át kell ütni a jó eredményekért. Hiszek abban, hogy sosem szabad feladni bármi is történik, és bízom a közös siker erejében. Mivel sosem tanultam pedagógiát (egyébként épp nemrég kezdtem kicsit bele) így nem tudok úgy tanítani mint egy tanár. De erre nincs is szükség, hiszen nem tanári módon kell tanítani, hanem hatékonyan. 🙂

Oktatási módszeremben az alábbi példákat tartom a legfontosabbnak:
  • Egyéni módszerek: nem szokványos példák, nem szokványos módszerek. Sokkal jobban megtanulják az emberek a dolgokat úgy, ha egy képhez, érzéshez tudják kötni az anyagot nem csak száraz magolás.
  • Rugalmasság: nem számít, hogy te most lassabban haladsz vagy gyorsabban, milyen az előképzettséged, vagy rosszak-e a tapasztalataid, itt biztosan megtaláljuk azt az irányt, amellyel el tudjuk érni a várt eredményt.
  • Türelem: ne félj attól, hogy ha elsőre nem érted meg az anyagot, meg fogjuk nézni egy második szemszögbő, ha kell egy harmadikból és egy negyedikből is. A lényeg, hogy megértsd és használni tudd.